Metody pracy z grupą szkoleniową |
||
Metody podawcze i instruktażowe |
Metody aktywizacyjne |
Praca zorientowana |
Wykład, miniwykład, prelekcja ilustrowa- na slajdami |
Dyskusja grupowa w grupie i podgrupach, miniseminaria |
Przygotowanie szkolenia wspólnie z uczestnikami, w tym stawianie celów szkolenia oraz przygotowa- nie się z trenerem i prowadzenie szkolen ia przez samych uczących się |
Demonstracja umie- jętności, standardu, obserwowanie mistrza |
Ćwiczenia metaforyczne poka- zujące zachodzące zjawiska |
Sesje dzielenia się wiedzą, sesje dobrych praktyk |
Ćwiczenie standardu wykonania zadania, np. w miejscu pracy lub jako symulacja na szkoleniu |
Gry symulacyjne i zajęcia typu outdoor, czyli rozbudowane for- my ćwiczeń metaforycznych |
Moderowane prace zespołów roboczych, różne metody prowadzenia zebrań |
Wypełnianie różne- go rodzaju testów sprawdzających poziom wiedzy |
Złożone gry symulacyjne w sieci komputerowej |
Wizyty studyjne u partnerów, klientów, a nawet u konkurencji |
Korzystanie z lekcji e-learnigowych zawierających testy wyboru |
Scenki, elementy pracy z dramą, ewentualnie z zamianą ról |
Treningi interpersonalne |
Uczenie się z doku- mentów |
Ćwiczenie umiejętności |
Sesje informacji zwrotnych |
Zabawy relaksujące, przerywni- ki, zajęcia ruchowe |
Prowadzenie projektów na zewnątrz firmy, np. o charakterze społecznym |
|
Analiza case-studies (studiów przypadków) |
Zadania pomiędzy sesjami i spotkaniami |
|
Wykonywanie zadań |
Before Action Review i After Action Review, czyli analiza pracy zespołu przed i po wykonaniu zadania lub projektu |
|
Coaching i mentoring |
D. Szczepan-Jakubowska, Szkoleniowiec w pakamerze, czyli narzędzia pracy szkoleniowca, [w:] Kompendium Nowoczesna Firma „Szkolenia w Polsce 2008”.